Πώς να πετύχετε στα Social Media

από: keimenografisi.gr

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και του διαδικτύου έχουν καταστήσει τα social media ζωτικό κομμάτι του marketing. Πλέον δεν τίθεται το ερώτημα ΑΝ πρέπει μια εταιρία ή ένας επαγγελματίας να έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά ΠΩΣ μέσα από τα social media θα μπορέσουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Δεκάδες πλατφόρμες έχουν ξεπηδήσει τα τελευταία χρόνια, κάποιες έχουν καθιερωθεί (βλέπε facebook, twitter, Instagram, youtube, pinterest κ.λπ) και κάποιες άλλες δεν κατόρθωσαν να «συγκινήσουν» τους χρήστες. Δεδομένο είναι πως υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε όλο τον κόσμο περίπου 2,5 δισεκατομμύρια social media χρήστες με τάση να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια πως υπάρχουν 2,5 δισ. άνθρωποι που είναι πιθανοί πελάτες για εταιρίες όλων των μεγεθών και όλων των κλάδων. Εσείς θα μείνετε «απ' έξω»;

Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένα μόνο εύκολα και κατανοητά βήματα που θα σάς βοηθήσουν να δημιουργήσετε μία αποτελεσματική στρατηγική social media marketing:

 

1. Ανανεώνετε συχνά το περιεχόμενό σας: Εάν δεν δημοσιεύετε συχνά καινούριο περιεχόμενο στις σελίδες και στους λογαριασμούς σας οι friends, followers, subscribers, οι άνθρωποι που έχουν κάνει like στη σελίδα σας, θα χάσουν το ενδιαφέρον τους και θα δυσκολευτείτε να τους μετατρέψετε σε πελάτες. Όσο πιο συχνά βλέπουν το όνομά σας ή το όνομα της επιχείρησής σας τόσο πιθανότερο είναι να τους κατευθύνεται προς το site σας.

Εάν είναι δύσκολο να προσθέτετε καινούριο περιεχόμενο κάθε μέρα να θυμάστε πως επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως. Δημοσιεύστε ξανά παλαιότερο περιεχόμενο για να το θυμηθούν όσοι το έχουν ήδη δει και να το δουν όσοι το έχασαν την πρώτη φορά. Προσοχή μόνο, να μην το παρακάνετε. Καλή είναι η επανάληψη, αλλά σαν το «φρέσκο» περιεχόμενο δεν έχει.

Τώρα σε ό,τι αφορά τη συχνότητα με την οποία θα προσθέτετε καινούριο περιεχόμενο αυτό εξαρτάται από το μέσο. Σε μέσα όπως το twitter και το Instagram, καλό είναι να ποστάρετε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σε μέσα όπως το facebook, μία με δύο φορές την ημέρα θεωρούνται υπεραρκετές. Σε μέσα όπως το youtube και το vimeo, ακόμη και μία με δύο φορές το μήνα – ή και λιγότερο – θεωρείται ικανοποιητικό.

 

2. Εστιάστε στους ανθρώπους: Κι όμως δεν είναι αυτονόητο. Πόσες φορές έχετε στείλει μήνυμα, έχετε ρωτήσει κάτι, έχετε σχολιάσει σε κάποιο post, και δεν πήρατε απάντηση; Σίγουρα αρκετές. Θυμηθείτε τώρα πως νιώσατε που το σχόλιό σας ή το μήνυμά σας αγνοήθηκε; Ακριβώς έτσι αισθάνεται και κάθε χρήστης που βιώνει αντίστοιχη συμπεριφορά από εσάς. Ένας από τους λόγους που μια επιχείρηση αποκτάει παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι για να έχει άμεση επαφή με τους πελάτες της. Να μπορεί να απαντάει στις ερωτήσεις τους, να λύνει τις απορίες τους, να μπορέσει να περιγράψει καλύτερα τα πλεονεκτήματα του προϊόντος ή της υπηρεσίας που εμπορεύεται.

Συνεπώς ποιος ο λόγος να αγνοείτε μηνύματα, σχόλια, ερωτήσεις; Φροντίστε να αφιερώνετε λίγο χρόνο στο να απαντάτε και να συζητάτε με τους πιθανούς μελλοντικούς σας πελάτες, δείξτε τους πως ενδιαφέρεστε, πως έχετε πάθος για αυτό που πουλάτε, όχι για τα χρήματα που προσδοκάτε.

 

3. Κάνετε ερωτήσεις: Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται και συμμετέχουν ευκολότερα σε μία συζήτηση όταν το post είναι σε μορφή ερώτησης. Ζητήστε τους να πουν τη γνώμη τους για το προϊόν σας. Ζητήστε να σάς προτείνουν βελτιώσεις. Αφήστε τους να εκφράσουν και τα παράπονά τους ακόμη. Δείξτε πως σας ενδιαφέρει η άποψή τους και πως είστε ταγμένος στη βελτίωση του προϊόντος ή των υπηρεσιών σας.

 

4. Το μήνυμά σας να είναι σαφές: Το μήνυμά σας πρέπει να είναι σαφές, διαυγές, σύντομο και περιεκτικό. Τα social media είναι τα μέσα της ευκολίας. Ελάχιστοι θα μπουν στη διαδικασία να διαβάσουν «σεντόνια» – ακόμη κι αν έχουν όντως ενδιαφέρον. Ο μέσος χρήστης προτιμάει τα σύντομα και περιεκτικά posts. Πείτε αυτό που θέλετε σε γλώσσα κατανοητή και χρησιμοποιήστε ει δυνατόν φωτογραφίες και βίντεο. Έχει αποδειχτεί πως η εικόνα είναι ικανότερη στο να δεσμεύσει ένας χρήστη στο post.

Όταν χρησιμοποιείται κάποιο αφισάκι για το μήνυμά σας φροντίστε το γραπτό κείμενο να μην καταλαμβάνει περισσότερο από 20-25% της εικόνας.

 

5. Βρείτε την ώρα: Τα social media χρειάζονται πειραματισμό. Το καθένα είναι διαφορετικό, με το δικό του κοινό και το δικό του «ωράριο». Κάντε δοκιμές ποστάροντας σε διάφορες ώρες σε κάθε ένα social medium. Δείτε ποιες ώρες υπάρχει η μεγαλύτερη ανταπόκριση στα posts και διαμορφώστε τη στρατηγική σας ανάλογα με αυτό το δεδομένα. Δεν έχει νόημα να δημοσιεύετε ένα μήνυμα που θα το δουν ελάχιστοι ενώ αν περιμένατε λίγες ώρες θα το έβλεπαν διπλάσιοι ή τριπλάσιοι άνθρωποι.

 

6. Διαφημιστείτε: Ναι, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν, αλλά υπάρχει σε όλα η δυνατότητα να αγοράσετε διαφήμιση χωρίς να χρειαστεί να πληρώσετε υπέρογκα ποσά. Ο αλγόριθμος κάθε μέσου θέτει περιορισμούς στο εύρος του μηνύματός σας. Επενδύοντας όμως ένα συγκεκριμένο ποσό σε διαφημίσεις στα social media ή σε ads της Google και του Youtube μπορείτε να αυξήσετε κατά πολύ τους πελάτες σας.

 

7. Μπείτε στο LinkedIn: Δεν είναι το πιο δημοφιλές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ούτε είναι αυτό με τα περισσότερα μέλη αλλά αν είστε ελεύθερος επαγγελματίας ή επιχείρηση πρέπει απαραιτήτως να έχετε λογαριασμό στο συγκεκριμένο social medium.

 

8. Να είστε ενεργός σε ομάδες, σελίδες, λίστες: Ομάδες στο LinkedIn και στο Facebook, λίστες στο twitter, boards στο Pinterest. Πρέπει να είστε ενεργός σε ομάδες που είναι σχετικές με το αντικείμενό σας σε αυτά τα μέσα. Με αυτόν τον τρόπο τα μηνύματά σας, τα προϊόντα σας μπορούν να προωθηθούν ευρύτερα, πέρα από τους προσωπικούς σας λογαριασμούς και τις σελίδες.

Αν για παράδειγμα είστε φοροτεχνικός και προσφέρετε λογιστικές-φοροτεχνικές υπηρεσίες, εγγραφείτε σε αντίστοιχες ομάδες και συμμετέχετε ενεργά. Αφήστε τα άλλα μέλη να σας γνωρίσουν, συνεισφέρετε σε απορίες και ερωτήσεις, φτιάξτε και ενισχύστε για τον εαυτό σας την εικόνα του ειδικού. Με αυτό τον τρόπο θα αυξήσετε τόσο τα μέλη στις δικές σας επαγγελματικές σελίδες, όσο και την κίνηση στην ιστοσελίδα σας.

Αντίστοιχα πράξτε αν πουλάτε είδη διατροφής, έπιπλα ή όποια άλλη υπηρεσία ή προϊόν.

 

9. Προσπαθήστε να ξεχωρίσετε: Τα πάντα έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό. Τι έχει το προϊόν ή η υπηρεσία που εσείς προσφέρετε που κάποιος δεν θα το βρει στο διπλανό μαγαζί ή στο διπλανό γραφείο; Είναι απαραίτητο το περιεχόμενο που δημοσιεύετε να είναι πρωτότυπο, ενδιαφέρον και/ή χρηστικό για να είναι ελκυστικό. Γράψτε κάτι που δεν έχουν γράψει οι άλλοι. Προσφέρετε δωρεάν συμβουλές ή εναλλακτικούς τρόπους χρήσης ενός προϊόντος. Προσοχή όμως: τα social media πουλάνε για εσάς. Η ιστοσελίδα σας πουλάει. Φροντίστε αυτό που προσφέρετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να είναι ένα «δόλωμα» που θα οδηγήσει ανθρώπους στο site σας. Γι' αυτό δημοσιεύετε μόνο μέρος κάποιου άρθρου και ζητήστε να κατευθυνθούν στη σελίδα σας για να διαβάσουν το υπόλοιπο.

Αν αντίστοιχα πρόκειται για κάποιο προϊόν δώστε μόνο μέρος της περιγραφής του και ζητήστε να κατευθυνθούν στο site ή στο e-shop σας για να διαβάσουν τις υπόλοιπες λεπτομέρειες ή άλλες χρήσεις τους.

 

Σας άρεσε το άρθρο;

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας στα social media

No comments yet

Προσθέστε νέο σχόλιο

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.