Μήνυμα σφάλματος

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls στην menu_set_active_trail() (γραμμή 2405 του /var/www/vhosts/keimenografisi.gr/httpdocs/includes/menu.inc).

Κειμενογράφος σαν άλλος χαμαιλέοντας...

Μετάφραση: keimenografisi.gr

Τι ακριβώς κάνει ένας κειμενογράφος; 

 Το επάγγελμα του κειμενογράφου μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστό. Η δουλειά του, όμως, υπάρχει παντού γύρω μας: όπου προωθείται μια υπηρεσία, ένα προϊον ή μία ιδέα. Η αλήθεια είναι ότι η κειμενογράφηση δεν οριοθετείται και πολύ εύκολα. Κάθε κειμενογράφος είναι διαφορετικός. Κάποιοι δουλεύουν freelance και άλλοι δουλεύουν σε εταιρίες. Κάποιοι γράφουν διαφημίσεις κι άλλοι γράφουν ιατρικά ή νομικά κείμενα. Η ιδιότητα του κειμενογράφου δύσκολα περιγράφεται, ένα όμως είναι σίγουρο: όλοι δουλεύουμε με λέξεις σε καθημερινή βάση.

 (Δείτε γιατί χρειάζεστε επαγγελματία κειμενογράφο)

 

 Παραπάνω από λέξεις

 Πολλοί κειμενογράφοι περνούν σχεδόν όλο τους τον χρόνο γράφοντας, το οποίο εύκολα μπορεί να το υποθέσει κανείς. Καθώς όμως το ενδιαφέρον του κόσμου στρέφεται όλο και περισσότερο στο διαδίκτυο, αυτό δεν ισχύει για όλους τους κειμενογράφους. Πλέον δεν είμαστε απλώς επαγγελαματίες συγγραφείς, είμαστε multi-skilled και multi-taskers.

 Ο σύγχρονος κειμενογράφος πρέπει να είναι γνώστης του διαδικτυακού κόσμου. Να γνωρίζει από πλατφόρμες επικοινωνίας κι από από SEO.

 Οι κειμενογράφοι συνδέονται κατά κύριο λόγο με τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Είμαστε εκείνοι που γράφουν τους έξυπνους τίτλους και το πιασάρικο κείμενο. «Just do it?» Γραμμένο από κειμενογράφους. «The car in front is a Toyota?» Κι αυτό γραμμένο από κειμενογράφους. Καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι κάνουν τον συσχετισμό. Αλλά, η κειμενογράφηση ξεπερνάει τις πωλήσεις. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό.

 Εμείς οι κειμενογράφοι είμαστε σαν τους χαμαιλέοντες. Πρέπει να έχουμε την ικανότητα και την ελαστικότητα να προσαρμόζουμε τη γραφή μας από project σε project, από πελάτη σε πελάτη κι από μέσο σε μέσο. Τη μία μέρα μπορεί να γράφουμε ένα case study για ένα περιοδικό σούπερ μάρκετ που απευθύνεται σε καταναλωτές, την άλλη μπορεί να συντάσσουμε μια σειρά από άρθρα για δημοσίευση στο site κάποιας ιατρικής ή νομικής εταιρίας. Η κειμενογράφηση έχει να κάνει με γρήγορη προσαρμογή και προετοιμασία του project εντός αυστηρής προθεσμίας.

 Περισσότερο δε κι από αυτό: η κειμενογράφηση έχει να κάνει με το target group και την επικοινωνία στη γλώσσα μιας ομάδας ενδιαφέροντος.

 

 (Δείτε γιατί χρειάζεστε επαγγελματία κειμενογράφο) 

 

 Όλα για το κοινό

 Αυτό είναι η μεγαλύτερη ικανότητα που πρέπει να έχει ένας καλός κειμενογράφος: να σκέφτεται ποιο είναι το κοινό του και πως μπορεί να «φτάσει» σε αυτό μέσα από το κείμενο.

 H κειμενογράφηση σχεδόν πάντα έχει ένα σκοπό, από την πώληση ενός προϊόντος μέχρι την προσέλκυση αναγνωστών σε μία μια συγκεκριμένη σελίδα. Θέλουμε να επηρεάσουμε τη συμπεριφορά των ανθρώπων με τις λέξεις μας. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αν πρώτα δεν αποσαφηνίσουμε το προφίλ του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε. Αυτό προαπαιτεί έρευνα και σωστή πληροφόρηση από τους πελάτες μας.

 Λόγω της σχέσης που έχει με τη διαφήμιση, κάποιοι άνθρωποι νομίζουν ότι η κειμενογράφηση είναι μάλλον ένα παιχνιδιάρικο κείμενο- πιο πολύ στυλ παρά ουσία. Άλλοι το ακριβώς αντίθετο: ότι είναι ένα πολύ δομημένο και άψυχο κείμενο. Καμία από αυτές τις απόψεις δεν ευσταθεί.

 Το κλειδί για κάθε κειμενογράφο, ανεξάρτητα από το θέμα που πραγματεύεται, είναι να βρει τον πιο σαφή και κατάλληλο τρόπο για να μιλήσει στο κοινό του. Ούτε να υπερβάλει, ούτε να μετριάζει, απλώς να εντοπίζει τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να διαβιβάσει το μήνυμα.

 

(Δείτε γιατί χρειάζεστε επαγγελματία κειμενογράφο)

 

 Αυτό ήταν;

 Η αλήθεια είναι ότι είναι αδύνατον να περιγράψει κανείς τη δουλειά του κειμενογράφου με λίγες λέξεις. Στην ουσία του πράγματος δεν είμαστε παρά ευέλικτοι συγγραφείς που καθεμιά δουλειά μας διαφέρει από την άλλη.

 Για την ακρίβεια, αυτό είναι που κάνει την κειμενογράφηση τόσο ενδιαφέρον επάγγελμα.

 Γράφουμε με όλους τους τρόπους για πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους ομάδες, γεγονός το οποίο μάς βοηθάει πολύ να εξελισσόμαστε ως επαγγελματίες συγγραφείς. Ανακάλυψα επίσης ότι η κειμενογράφηση έχει βελτιώσει σημαντικά τη φαντασία μου, αλλά θα φυλάξω αυτή τη σκέψη για κάποιο επόμενο άρθρο μου..

 

(Δείτε γιατί χρειάζεστε έναν επαγγελματία κειμενογράφο) 

 

Από τον Iain Broome (Ο Iain Broome είναι μυθιστοριογράφος και επαγγελματίας κειμενογράφος στην κορυφαία βρετανική σχεδιαστική εταιρία UK  The Workshop. Είναι επίσης ιδρυτής του Write for Your Life, μιας ιστοσελίδας που προσφέρει πρακτικές συμβουλές και τροφή για σκέψη για συγγραφείς όλων των «τύπων»,  και της ιστοσελίδας Broomeshtick, που επίσης απευθύνεται σε συγγραφείς.)  

No comments yet

Προσθέστε νέο σχόλιο

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.