Κειμενογράφηση για e-shop

Ο κειμενογράφος είναι ένας συγγραφέας με ικανότητες χαμαιλέοντα· συνεχώς αλλάζει, προσαρμόζεται, εξελίσσεται. Σήμερα μπορεί να γράφει κείμενα για μια βιοτεχνία ρούχων, αύριο για εξειδικευμένες ιατρικές εφαρμογές και την επομένη κείμενα για συμπληρώματα διατροφής. Όλα απαιτούν συγκεκριμένες γνώσεις, εμπειρία, δεξιότητες και προσαρμοστικότητα εκ μέρους του κειμενογράφου ώστε το μήνυμα του κειμένου να μετουσιωθεί σε αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Τα κείμενα για e-shop είναι από μόνα τους μια ξεχωριστή κατηγορία. Κι αυτό διότι αντίθετα με το φυσικό κατάστημα όπου ο πελάτης μπορεί να δει το προϊόν, τα το ψηλαφίσει, να το μυρίσει, ενδεχομένως να το δοκιμάσει ή να το συνδυάσει με άλλα προϊόντα του καταστήματος, σε ένα e-shop θα πρέπει να αποφασίσει ταχύτατα βασιζόμενος μόνο στην όραση (εικόνα του προϊόντος) και στο αίσθημα που του δημιουργεί η περιγραφή του προϊόντος. Στο e-shop η πώληση βασίζεται στο κείμενο. Γι' αυτό τα κείμενα πρέπει να είναι γραμμένα σε γλώσσα που κατανοεί ο πελάτης, με λέξεις απλές, με προτάσεις μικρές και ευανάγνωστες. Ο λόγος δεν πρέπει να είναι ξύλινος, με χρήση ακατανόητης ορολογίας, αλλά απλός. Θέλουμε ο πελάτης να επικεντρωθεί στα προτερήματα του προϊόντος και στα μοναδικά του πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστικών προϊόντων και όχι να γίνει «ειδικός».

 

Η περιγραφή του προϊόντος ΔΕΝ πουλάει το προϊόν

Ένα κλασσικό λάθος που κάνουν οι επιχειρηματίες στα e-shops είναι να περιγράφουν το προϊόν (ή την υπηρεσία) τους και να πιστεύουν πως αυτό είναι αρκετό για να το πουλήσουν κιόλας. Όπως αναφέραμε παραπάνω, το μειονέκτημα του ηλεκτρονικού καταστήματος έναντι του φυσικού είναι πως εδώ ορισμένες από τις αισθήσεις αχρηστεύονται. Συνεπώς, εναπόκειται στο κείμενο να ισορροπήσει αυτό το φυσικό μειονέκτημα και να οδηγήσει τον πελάτη να εμπιστευτεί άλλου είδους αισθήσεις και ένστικτα για να αποφασίσει την αγορά του προϊόντος.

Για να πουλήσεις μέσα από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα χρειάζεσαι τίτλους, κείμενα και σλόγκαν που θα κάνουν τον επισκέπτη να αισθανθεί πως το προϊόν που του προτείνεις τού είναι αναγκαίο, ότι είναι αξιόπιστο, ότι του/της ταιριάζει, ότι είναι «φτιαγμένο για εκείνον/η», ότι είναι μοναδικό στο είδος του. Αυτό το έχουν συνειδητοποιήσει απολύτως οι επαγγελματίες της διαφήμισης και του marketing, γι' αυτό και (ιδιαίτερα στο εξωτερικό) ξοδεύουν τεράστια ποσά ετησίως σε επαγγελματίες κειμενογράφους.

Ένα μαύρο φόρεμα δεν είναι απλώς ένα μαύρο φόρεμα. Είναι ένα φόρεμα που σε κάνει να δείχνεις πάντα αδύνατη και κομψή, που όποια στιγμή της ημέρας κι αν το βάλεις θα σε κάνει να ξεχωρίζεις. Ένα λιποτροπικό συμπλήρωμα διατροφής δεν είναι απλώς ένα συμπλήρωμα που θα σε βοηθήσει να χάσεις βάρος. Είναι ένας σύμμαχος του οργανισμού σου που θα σε βοηθήσει να χάσεις το «σωστό» βάρος (λίπος), με φυσικό τρόπο, χωρίς να πεινάσεις, θα βοηθήσει τον μεταβολισμό σου να λειτουργεί καλύτερα και ταυτόχρονα θα σε αποτοξινώσει βελτιώνοντας την υγεία, την ευεξία και την εικόνα σου. Ένα θεραπευτικό μασάζ δεν είναι απλώς ένας τρόπος να απαλλαγείς από τους πόνους στη μέση σου. Είναι ένας τρόπος να βιώσεις μία ολοκληρωμένη εμπειρία που θα διεγείρει όλες σου τις αισθήσεις, θα χαλαρώσει τους μύες σου, θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου, θα σε κάνει αισθανθείς ανάλαφρος, ξεκούραστος, «ζωντανός».

Ο κειμενογράφος είναι ο άνθρωπος που θα ντύσει το προϊόν με τις κατάλληλες λέξεις, θα το αμπαλάρει με συναίσθημα, θα το εξυψώσει, θα τονίσει την αναγκαιότητά του, θα κάνει τον πελάτη να θέλει να το αποκτήσει, και να το αποκτήσει ΤΩΡΑ! Φυσικά, δεν μπορείς να λες ψέματα για το προϊόν σου γιατί αν αυτό που περιγράφεις δεν είναι αυτό που τελικά ο πελάτης λαμβάνει, θα έχεις τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Τα κείμενα στα e-shops είναι μικρά και μοιάζουν εύκολα και ασήμαντα αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Είναι το βασικό εργαλείο marketing του επιχειρηματία. Χρειάζεται γνώση, αφοσίωση, ταλέντο, διαρκή ενασχόληση, φαντασία, συνδυασμός πληροφοριών. Το αποτέλεσμα όμως μπορεί να είναι εντυπωσιακό.

 

Έχεις e-shop και θέλεις να αυξήσεις τις πωλήσεις σου; Επικοινώνησε μαζί μας για δωρεάν έλεγχο των κειμένων του e-shop σου.

 

 

No comments yet

Προσθέστε νέο σχόλιο

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.